środa, 24 lutego 2016

Tort ombre


Malutki, ale za to jaki słodki torcik w kolorze różowego ombre z czekoladowym ganche. Samo ozdabianie go i przygotowanie do zdjęć sprawiło mi niesamowitą radochę. Mój torcik jest bardzo mocno nasączony, ponieważ wszyscy moi konsumenci uwielbiają wilgotne ciasta, a nie suche biszkopty. Oczywiście wskazane jest zrobienie ciasta o normalnych wymiarach, ja zrobiłam małe, ponieważ nie było okazji na tort a ja miałam ogromną potrzebę upieczenia go.
Do tego torciku potrzeba co najmniej 3 blaty, ja polecam kupić mniejszą blaszkę. Lub zrobić tak jak ja: upiec w prostokątnej blaszce i z niej wyciąć 3 takiej samej wielkości okręgi.

Wstawiam Wam filmik, który był moją inspiracją :)
https://www.instagram.com/p/BA4zZI3yD-E/?taken-by=historiasdelciervo



Składniki na 1 blat biszkoptu o średnicy 23cm:
- 4 jajka (żółtka i białka oddzielnie)
- 1 szkl. cukru
- 1 i 1/4 szkl. mąki
- 2-3 łyżki wody
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- szczypta soli

Żółtka ubić z 1/2 szkl, cukru, białka ubić oddzielnie ze szczyptą soli, na koniec dosypać po łyżce pozostały cukier. Do żółtek dodać mąkę, proszek do pieczenia i wodę, zmiksować. Dodać białka i delikatnie wmieszać szpatułką.

Masę przełożyć do blaszki do pieczenia wyłożonej papierem do pieczenia i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180st. C na 45 min. Po tym czasie należy sprawdzić drewnianym patyczkiem czy wychodzi suchy.

Przełożenie:
- 100 ml kremówki 36%
- 3 łyżki cukru pudru
- dżem

Blaty przekroić wzdłuż na pół.
Ułożyć pierwszy na paterze, nasączyć i na to położyć ubitą kremówkę i następnie dżem - powtarzać tak do ostatniego. Na ostatni biszkopt nie nakładać ani dżemu, ani kremówki.

Odstawić na 2-3h.

Masa mascarpone:
- 250g serka mascarpone
- 1/2 szkl. kremówki 36%
- 2 łyżki cukru pudru

Wszystko ubić na gęstą masę, jeśli będziecie uważać, że masa jest za gęsta należy dolać więcej kremówki.
Ja moją masę rozdzieliłam na 3 miski, do jednej dodałam dużo czerwonego barwnika w żelu firmy Wilton, do drugiej trochę mniej barwnika, a trzecią część zostawiłam białą. Masy z barwnikami dokładnie wymieszałam.

Każdą przełożyć do torebki lub rękawa cukierniczego. Najciemniejszy kolor należy wycisnąć dookoła tortu, nad nim jaśniejszy i na samej górze różowy. Wyrównać szpatułką do ciast. 
Ja takie ciasto zostawiłam na noc w lodówce.

Ganache czekoladowe:
- 100g gorzkiej czekolady
- 20ml kremówki

Kremówkę i połamaną czekoladę rozpuścić w rondelku nie dopuszczając do zagotowania. Odstawić na 5 minut. Po tym czasie delikatnie wylać na środek i łyżką popychać brzegi aby uzyskać spływające krople czekolady.

Smacznego !!!





1 komentarz: