czwartek, 2 lipca 2015

Chlebek pita (razowy)


Lekkie, cieniutkie pieczywko, które można wypełnić czym tylko sobie chcemy. Idealny do mięs, warzyw zlepiony serem. 
Składniki na 10 chlebków:
-1 i 1/2 szkl. mąki pszennej
-1 i 1/2 szkl. mąki razowej
-10g suchych drożdży 
-1 łyżeczka soli 
-1 i 1/4 szkl. letniej wody 

Mąkę i drożdże wymieszać, dodać resztę składników i ugnieść elastyczne ciasto. 
Z ciasta uformować kulę, przełożyć do czystej miski, nakryć folią spożywczą i zostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia na ok. 1-1,5h. 
Po tym czasie uderzyć pięścią w ciasto aby całe powietrze z niego zeszło. 
Podzielić na 10 kulek. Każdą kulkę rozwałkować najciemniej jak się da. Pozostawić na blacie oprószonym mąką i przykryć placki ściereczkami na 30 minut do ponownego wyrośnięcia. 
Po tym czasie piec w 220ºC na spodach od tortownicy. Ja to robiłam tak, trzymałam głowę przy piekarniku przy kilku pierwszych chlebkach i w momencie kiedy chlebek w calosci urusł, trzymałam prze ok 1minutę i wyciągałam.
Czas pieczenia to ok. 7minut. 

Wystudzona pita jest idealna do mrożenia. 

Smacznego !



1 komentarz: