środa, 27 marca 2013

Blok czekoladowy


Najlepsza rzecz na świecie, której nigdy, ale to nigdy nie mogę się oprzeć. Ma właściwości które przyciągają ręce aby sięgnąć po jeden kawałek, potem kolejny i już tak leci :) Można zrobić bardziej ciągnący lub mniej, zależy to od tego ile mleka w proszku dodacie. Ja osobiście wolę taki mniej.
Składniki na blaszkę "keksówkę":
-200g masła
-5 łyżek kakao
-1/2szkl. wody
-1 1/2szkl. cukru
-450g mleka w proszku
-200g herbatników
-bakalie (kto chce)

W garnuszku rozpuścić masło z wodą dodać kakao i cukier. Mieszać na małym ogniu do połączenia składników. Wyłączyć gaz i zostawić na chwile w której będziecie kruszyć herbatniki. Masę przelać do miski,(masa musi być ciepła) miksować dodając po łyżce mleka w proszku. Na koniec jak już nie będzie można miksować wsypać herbatniki, bakalie i wymieszać łyżką. Przełożyć masę do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Odstawić do lodówki do czasu ostudzenia.
Smacznego!



9 komentarzy:

  1. Zdecydowanie się zgadzam. Ciężko oderwać się od tego cudu:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiego bloku jeszcze nie robiłam, ale bardzo fajnie wygląda pewnie tak samo smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. ja gdzieś ten biały jeszcze widzialam i musze przyznać, jest bardzo smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Smakowity i piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ten blok zawsze najlepiej wychodzi mojej prababci , jest niezastąpiona w ronieniu takich smakołyków ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie bez powodu ten blog nazywa się czekoladowa kraina :)

    OdpowiedzUsuń