piątek, 5 kwietnia 2013

Czekoladowa kasza manna (z suszonymi daktylami)


Kasza manna kojarzy mi się tylko z okresem kiedy miałam 5-8 lat. To danie było moim koszmarem, jeszcze do tego ten okropny sok malinowy, nie wiem czy teraz spróbowałabym tej normalnej wersji... Jednak chciałam się przekonać czy we wszystkich odsłonach jest tak niesmaczna i dodałam do niej saszetkę gorącej czekolady. Powiem szczerze, że taka wersja mi smakuje i to bardzo. Jeszcze na wierzchu położyłam suszone daktyle, żurawinę, orzechy i wyszło bardzo apetycznie. Jest to słodka odsłona śniadaniowa :)
Składniki na 2 porcje:
-250ml mleka
-4 łyżki kaszy manny
-1 saszetka gorącej czekolady lub 1 łyżka kakao i 1 łyżka cukru

200ml mleka podgrzać w garnuszku, w do 50ml zimnego mleka wsypać kasze mannę i wymieszać, przelać do ciepłego mleka w garnuszku, wsypać czekoladę. Wszystko gotować aż manna zrobi się gęsta. Można dodać więcej mleka jeśli chcecie rzadszą. 
Przełożyć do miseczki i na wierzch wyłożyć wasze ulubione dodatki np.: dżem, sok, owoce, orzechy itd.
Smacznego !

4 komentarze:

  1. kakaowa zawsze pycha !! smacznie podane ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszna kaszka :) Fajna na śniadanko.

    OdpowiedzUsuń
  3. To fajna propozycja, prosta i zdrowa przekąską. Z pewnością wypróbuję, bo właśnie staram się ograniczać słodycze. Mimo wszystko nie jestem w stanie zrezygnować z https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-mus-czekoladowy/ jest to mój ukochany deser i zawsze go przyrządzam na wyjątkowe okazje.

    OdpowiedzUsuń