środa, 6 maja 2015

Chleb z pestkami słonecznika

Chleb upiekłam na spontanie o 1 w nocy, następnego dnia było święto i wszystkie sklepy były zamknięte, a w mieszkaniu akurat miałam wszystkie potrzebne składniki. Formy do chleba nie mam, w sumie to nie mam żadnej blachy wiec chleb upiekłam w misce... Samo przygotowywanie jest super szybkie, niestety trzeba 2 razy poczekać aż wyrośnie i to zajmuje najwiecej czasu. Wyszedł pyszny, chrupiący z wierzchu i mięciutki w środku.
Składniki na 1 bochenek: 
-500 g mąki pszennej 
-1/2 szkl. prażonego słonecznika
-3/4 łyżki soli 
-1 łyżka suszonej bazyli
-1 łyżka suszonego majeranku 
-1,5 łyżki cukru
-13 g drożdży suchych 
-550 ml lekko ciepłej wody

Wszystkie składniki i połowę ilości słonecznika wymieszać w misce (nie robimy rozczynu), przykryć reczniczkiem i odstawić w ciepłe miejsce na 20 minut. 
W tym czasie powinno trochę urosnąć. 
Po tym czasie wymieszać ciasto jeszcze raz. Formę wysmarować masłem - dokładnie !!! Przelozyc ciasto ba wierzch wysypać resztę slonevznika i odstawić na kolejne 20 minut do wyrośnięcia. Piekarnik nagrzać na 220stopni C.
Ciasto powinno całkiem mocno urosnąć. 
Wstawic chleb dobpiekarbika i piec ok.50 minut. 

Smacznego!


1 komentarz:

  1. Uwielbiam wszystkie chleby "ze śmieciami";)
    Pozdrawiam!
    www.kornikwkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń