czwartek, 14 stycznia 2016

Pizza


Ciasto do pizzy nie jest takie trudne jakby mogło się wydawać. Wystarczy dobrać dobre proporcje składników i wszystko wymieszać. Od czasu kiedy po raz pierwszy zrobiłam ciasto z tego przepisu, nie miałam potrzeby go zmieniać i teraz robię tylko takie. Najlepsza rada jaką "sprzedał" mi mój chłopak to zamrozić gotowe już ciasto i dopiero po odmrożeniu robić pizzę. 
Przemnożone ciasto jest bardziej elastyczne i jakieś takie lepsze. Dlatego polecam robić ten przepis z podwójnej ilości składników, zamrozić i miec zawsze  kilka kulek w lodówce. 
Ja ciasto odmrażam w temperaturze pokojowej.




Składniki na 3 spody:
-12 g suchych drożdży 
-1 i 1/2 szklanki letniej wody
-3 i 1/2 szklanki mąki pszennej
-1 łyżka oliwy z oliwek 
-1 i 1/2 łyżeczki soli

Mąkę i drożdże wymieszać i dodać resztę składników, ugnieść ciasto aż będzie elastyczne. 
Przełożyć do czystej miski nakryć folią spożywczą i zostawić na 1,5h w ciepłym miejscu do wyrośnięcia. Po tym czasie uderzyć pięścią w ciasto. 
Podzielić na 3 części. 
Ciasto uformować na blaszce w kształcie okręgu. 


Sos: 

-pomidory z kartonika 
-ząbek czosnku 
-oregano
-majeranek 
-sól 
-pieprz 
-łyżka cukru 


Wszystko podgrzać do zagotowania. 
Na ciasto wyłożyć kilka łyżek sosu i rozprowadzić. 
Na wierzch układać swoje ulubione składniki do pizzy. 


Piec w maksymalnej temperaturze z termoobiegiem przez 10-12 minut. 
Z tego ciasta mozna rownież zrobic calzone








1 komentarz: