poniedziałek, 25 lutego 2013

Sernik


Pierwszy raz w życiu tyle osób dzwoniło do mnie po ten przepis na sernik po jego spróbowaniu. Jest bardzo delikatny, miękki i rozpływa się w ustach. Sernik robiłam bez spodu i wyszło to na dobre.
Składniki na średnią blachę:
-1 kg sera twarogowego (ja użyłam tego firmy Łowicz)
-6 jajek
-125g masła
-1 szklanka cukru pudru
-1 łyżka mąki pszennej
-1 łyżka mąki ziemniaczanej
-2 łyżeczki ekstraktu waniliowego

Masło zmiksować z cukrem na gładką, puszystą masę. Łyżkami dodawać ser cały czas miksując. Jajka wbijać po kolei, za każdym razem miksując po dodaniu. Dodać mąki i ekstrakt.

Całość przelać do blachy wyłożonej papierem do pieczenia i piec w 170C przez ok 1 godzinę (ja piekłam przez 1 godzinę 20 minut). Po wyłączeniu zostawić w uchylonym piekarniku aby się wystudził.

Smacznego ! :)



3 komentarze: