sobota, 13 lutego 2016

Czekoladowe brownie



Chyba opracowałam najszybszy i najlepszy przepis na brownie, metodą prób i błędów doszłam do najlepszych proporcji tego ciasta. Najlepsze jest to, że samo przygotowanie trwa zaledwie maksymalnie 10 minut ! Składników też nie ma za wiele, a efekt jest powalający o czym przekonałam się od każdej osoby, która spróbowała tego ciasta.
Jest to ciasto idealne do wycinania z niego rożnych kształtów za pomocą foremek do ciasteczek. Ja użyłam plastikowego serduszka (foremki mogą być plastikowe lub metalowe), ze względu na jutrzejsze ŚWIĘTO ZAKOCHANYCH ❤️
Rozmiar blachy zależy od Was i od grubości jaką chcecie osiągnąć.

Składniki na 1 blachę 20x20 (cm): 
- 100g gorzkiej czekolady 70%
- 100g mlecznej czekolady 
- 90g masła 
- 2 jajka 
- 1 szkl. cukru
- 1 szkl. mąki 
- szczypta soli

Piekarnik nagrzać do 180st. C 
Czekolady połamać i rozpuścić z masłem w garnuszku, nie zagotowując ! Odstawić.
Jajka z cukrem ubić na białą masę.
Do rozpuszczonej czekolady (nie musi być wystudzona) dolewać powoli masę jajeczną cały czas mieszając ręcznym ubijakiem lub drewniana łyżką - tą metodą należy mieszać juz do końca. Dodać mąkę z solą i również dokładnie wymieszać, tak aby nie było grudek. Masa powinna być w miarę gęsta.
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i na to wyłożyć masę. Szpatułką lub łyżka wyrównać ciasto. 
Piec 20 minut.
Po tym czasie należy ciasto CAŁKOWICIE wystudzić. Jest to bardzo wazne przy wycinaniu wzorków z ciasta, jeśli będzie ciepłe może się łamać lub kruszyć i nie osiągniecie oczekiwanego efektu.


Smacznego !!! 









1 komentarz: