wtorek, 1 marca 2016

Kotlety bezglutenowe i bezjajeczne - fit



Przepyszne kotlety z mielonego mięsa indyczego z kaszą jaglaną i warzywami. Pieczone w piekarniku po to aby uniknąć zbędnego tłuszczu. Smakują wyśmienicie, zrobiłam je będąc w domu podczas przerwy zimowej i teraz za każdym razem jak jestem w domu moja mama prosi mnie żebym je zrobiła, tato tak samo je uwielbia, więc nie jest to danie tylko dla kobiet bo fit itd. Specjalnie nie dodawałam jajek, ponieważ wiem, że w dzisiejszych czasach dużo osób je omija.

Składniki na 20 sztuk:
- 500g mięsa mielonego z indyka (znajdźcie sklep gdzie zmielą Wam mięso na miejscu, aby uniknąć konserwantów)
- 1szt. cukinii
- 100g kaszy jaglanej (waga przed ugotowaniem)
- 2 szt. cebuli czerwonej
- 250g świeżego szpinaku
- główka kalafiora
- 3 ząbki czosnku
- sól
- pieprz
- przyprawa do kurczaka
- szczypior (opcjonalnie)

Kaszę jaglaną ugotować najlepiej trochę rozgotować. 
Na początku przygotować sobie wszystkie warzywa.
Czosnek przepuścić przez praskę lub drobno posiekać. Cebulę posiekać na drobno, cukinię starkować na grubych oczkach, szpinak umyć, kalafior wstawić do osolonej, gotującej się wody na 5 minut.

Na rozgrzaną patelnie z łyżeczką oliwy wsypać czosnek i cebulę - podsmażyć. Dodać szpinak i cukinię. Wszystko zostawić na średnim ogniu mieszając od czasu do czasu, do momentu kiedy szpinak zmniejszy swoją objętość.

Wyjąć kalafior z wody i bardzo drobno posiekać. 

Mięso mielone umieścić w misce, dodać kaszę jaglaną, warzywa i przyprawy. Wszystko dokładnie wymieszać najlepiej dłonią. 



Piekarnik nagrzać do 180st. C.

Na blaszkę z papierem do pieczenia układać uformowane kotleciki. Piec 15-20 minut.

Ja moje podawałam z sosem jogurtowo-koperkowym. Ale idealnie sprawdzi się również sos majonezowo-ketchupowy.





Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz