niedziela, 30 września 2012

Jogurtowe chocolate chip cookies


Naszła mnie ochota upiec ciasteczka, szybkie, proste i smaczne. Znalazłam ten przepis i długo się nie zastanawiałam, co tu szukać więcej jak ten jest idealny :).

Składniki na 3 blachy:
-3/4 jogurtu naturalnego
-115 gram masła
-2 szklanki mąki
-1/2 łyżeczki sody
-1/2 łyżeczki soli
-3/4 szklanki kakao
-1 i 1/2 szklanki cukru pudru
-1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
-2 czekolady pokrojone w kosteczkę

Mąkę wymieszać z sodą i solą.
Masło rozpuścić w rondelku, przelać ciepłe do miski, dodać kakao i zmiksować na gładką masę. Dodać cukier, ekstrakt, jogurt i dalej miksować. Mąkę dodawać stopniowo, cały czas miksując. Na koniec wsypać czekoladę i wymieszać już łyżką. Masa ma być lepka, wiec do wykładania ciasteczek trzeba użyć dwóch łyżek. wykładać w 2 cm odstępach.
Piec na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w 180°C przez 10 minut.
Ja robiłam to w taki sposób, miałam odcięte dwa kawałki papieru do pieczenia, gdy jedna tura była gotowa zdejmowałam ciastka z papierem i odkładałam na kratkę, a drugi papier kładłam na blachę i na to wykładałam ciasteczka łyżką do lodów.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. wyglądają super...pewnie sa pyszne ze szklanką mleka<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, są takie miękkie, z mlekiem idealne :)
      Pzdrawiam,
      Paulina ;*

      Usuń