środa, 16 listopada 2016

Papryka faszerowana kaszą jaglaną



Faszerowana papryka kojarzyła mi się tylko z mięsem i ryżem, z tego względu że moja mama zawsze mi taką robiła. Jednak, przyszło do tego, że za każdym razem jak tylko odwiedzam dom to ja robię obiady i to ja decyduję o tym co będziemy jedli. A że jestem na kierunku dietetyka i mam świra na punkcie zdrowego jedzenia to właśnie takie dania zawszę staram się wymyślać. Paprykę zrobiłam z pieczarkami, cukinią, kaszą jaglaną i serkiem kozim.
Składniki na 4 papryki:
-4 papryki
-500g pieczarek
-200g szpinaku
-ząbek czosnku
-400g cukinii
-1 szkl. kaszy jaglanej (przed gotowaniem)
-120g serka koziego
-sól
-pieprz
-olej

Ugotować kaszę jaglaną.

Z papryk odkroić czapeczkę i wydrążyć środek.
W dużym garnku zagotować wodę i umieścić papryki, można tą czynność robić turami. Każda papryka musi być w gotującej się wodzie przez ok 3-4 minuty. Po tym czasie wyjąć i postawić otworem do dołu po to aby cała woda z nich spłynęła.

Czosnek drobno posiekać lub przecisnąć przez praskę i podsmażyć na małej ilości oleju, dodać szpinak, pokrojone pieczarki i doprawić do smaku. Jak wszystko zmniejszy swoją objętość i będzie rumiane zdjąć z ognia i odstawić na bok.

Na kolejnej patelni podsmażyć pokrojoną w kawałeczki cukinię i również doprawić. Ja osobiście bardzo lubię doprawiać warzywa przyprawą do mięs.

Środek papryki wysolić i wypierzyć po to aby miała smak, w innym razie całe danie będzie mdłe. Na dno wyłożyć kasze jaglaną na to serek kozi, grzyby i cukinię. Zamknąć pokrywką i wstawić do formy.

Papryki piec w piekarniku przez 45 minut w temp. 175st. C.

Podawać na gorąco.


Smacznego !





2 komentarze: