czwartek, 29 września 2016

Paella z owocami morza



W Nowym Jorku jadłam najpyszniejszą paelle z owocami morza, którą chciałam odwzorować w mojej kuchni. Chcąc nie chcąc muszę przyznać, że wyszło mi to całkiem dobrze. Złocisty ryż w sosie winno-pomidorowym z kalmarami, małżami i krewetkami. Całe danie jest bardzo sycące i porcja jest duża. Moi rodzice ją jedli przez 3 dni haha.

Oczywiście nagrałam filmik do tego przepisu więc zapraszam do oglądania. 


Składniki:
-300g ryżu do paelli lub do risotto
-1 duża papryka pokrojona w kosteczkę
-2 pomidory obrane ze skórki i pokrojone w kosteczkę
-1 cebula
-1 łyżka koncentratu pomidorowego
-2 łyżki oleju rzepakowego
-125ml białego wytrawnego wina
-1 litr bulionu warzywnego
-500g mieszanki owoców morza
-sól
-pieprz
Mrożone owoce morza wyjąć z opakowania i przełożyć na talerz z ręcznikiem papierowym.
Na rozgrzaną patelnię z olejem wrzucić cebulę i paprykę na 2-3 minuty, po tym czasie przyprawić solą i pieprzem, dodać pomidora i smażyć przez kolejne 2 minuty.
Dodać łyżkę koncentratu pomidorowego, wino i zostawić wszystko na średnim ogniu na ok. 3 minuty, aż ilość wody zmaleje o połowę. Dodać ryż, zagotować przez 2 minuty i następnie dolać bulion. Zmniejszyć ogień do minimum i gotować przez 8 minut nie mieszając ryżu.
Dodać owoce morza, zakryć pokrywką lub podwójną folią aluminową i gotować przez kolejne 6 minut. Po tym czasie wyłączyć ogień i pozostawić taką paelle na 2-3 minuty pod przykryciem.
Podawać gorącą z ćwiartką cytryny i świeżą natką pietruszki lub kolendrą.
Smacznego !




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz