niedziela, 18 września 2016

Batony energetyczne


Większość z nas lubi słodkości (jak nie wszyscy co odwiedzają mojego bloga ;p), ale również większość chciałaby aby można było zjeść coś dobrego bez wyrzutów, że zjada się sam cukier. Dlatego przygotowałam Wam przepis który pokochacie! Bez dodatku cukru i tłuszczu na bazie samych naturalnych składników. Zmiksowane orzechy, które same w sobie mają wystarczającą ilość tłuszczy i suszone owoce z naturalnymi cukrami.

Dla ułatwienia wstawiam filmik z przepisem, który sama nagrałam :) Jeśli się Wam podoba piszcie i jeśli macie jakieś propozycje na kolejne filmiki to też piszcie !


Składniki na 8 batonów:-50g daktyli namoczonych we wrzątku
-40g migdałów
-30g orzechów laskowych
-40g pestek dyni
-40g pestek słonecznika
-70g orzechów ziemnych niesolonych
-20g jagód goji
-30g żurawiny suszonej
-200g płatków owsianych 

-4 łyżki miodu

Daktyle odsączyć po ok. 15 minutach przełożyć do miksera i dodać orzeszki ziemne, zmiksować. Dodać migdały, żurawinę, orzechy laskowe i jeszcze raz zmiksować. 
Przełożyć do miski i dodać wszystkie pozostałe składniki. 
Całość trzeba bardzo dobrze wymieszać, tak aby miód pokrył wszystkie składniki w takiej samej ilości i aby nic nie zostało "suche". Taką masę przełożyć do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia i wyrównać. Ciasto piec w 180st. C przez 15-20 min. 

Po tym czasie należy je całkowicie wystudzić i pokroić w kształt batoników. 
Opcjonalnie można polać czekoladą, od Was zależy na jaką się zdecydujecie: mleczną, gorzką lub białą. Ja wybrałam gorzką 90%. 

Batoniki przechowywać w pudełku plastikowym w lodówce do 5 dni.

Smacznego !!!


2 komentarze: