czwartek, 11 października 2012

SACHERTORTE - JOSEPHA WECHSBERGA. Z PRZEPISU - PIERRE HERME

Tort Sachera, każdy słyszał, nie każdy jadł. Ja osobiście jadłam po raz pierwszy i byłam pod tak ogromnym wrażeniem. Uważam że to jest jeden z tych tortów "na każdą okazję". Tak mocno czekoladowy z delikatnym smakiem marmolady morelowej. Pycha !

Składniki:
- 200 gram gorzkiej czekolady
- 125 gram masła
- 10 białek
- 8 żółtek
- szczypta soli
- 140 gram cukru pudru, lekko aromatyzowanego wanilią 
- 125 gram mąki
- 8 łyżek marmolady morelowej

Nagrzać piekarnik do 180 °C. Formę o średnicy 26 cm posmarować masłem i wysypać bułką tartą. 
Gorzką czekoladę pokroić na małe kawałeczki, włożyć do miseczki i roztopić w kąpieli wodnej. 
Utrzeć żółtka trzepaczką lub drewnianą łyżką, dodać roztopione masło i czekoladę. Białka z solą ubić na sztywną pianę i, stopniowo wsypując cukier, ubijać na sztywno. Dodać 1/3 piany do masy czekoladowej i, stopniowo wsypując mąkę, mieszać, aż składniki się połączą. Dodać pozostałą pianę i delikatnie wymieszać ciasto. Ciasto wylać do formy, wstawić do piekarnika na 45 minut.

Wystudzone ciasto przeciąć równo na pół. Przełożyć marmoladą morelową.

Glazura czekoladowa (z innego przepisu):
- 200 gram gorzkiej czekolady
- 150 gram kremówki

Czekoladę połamać wrzucić do garnuszka, wlać śmietankę i podgrzać aż będzie gładka masa. Posmarować ciasto z góry i po bokach. 
Wyłożyć na paterę i do lodówki na co najmniej 3 godziny, aby polewa zastygła. 

Smacznego !

1 komentarz:

  1. Ja z tych co słyszeli, a nie jedli. Pora to zmienić, a Twój wypiek - bardzo udany! :)

    OdpowiedzUsuń