środa, 24 września 2014

Pieczone jabłka z domowym masłem orzechowym

masło orzechowe przed i po

Pieczone jabłka...  za to z masłem orzechowym. Kocham masło orzechowe i sama je robię, bo nie ma nic prostszego niż samemu zrobić masło orzechowe - PRZEPIS. Miękkie, ciepłe jabłka smakują cudownie ze słonawym masłem orzechowym. Przekąska wypełniona samymi zdrowymi składnikami, domowe masło orzechowe ma wiele dobrych kalorii, a jabłko jest wypełnione w błonnik.

Historia z mojego życia wzięta:Zawsze jak myślę lub ktoś mówi o pieczonych jabłkach przypomina mi się jedna historia, która przydarzyła się mojej babci.Moja babcia miała papugę (nimfę), która całe dnie spędzała z nią w kuchni. Za domek wzięła sobie mikrofalówkę, która zawsze była otwarta. Nie raz mi się zdarzyło, że dotknęłam delikatnie drzwiczek i zostałam dotkliwie pogryziona po dłoniach. W sumie nikomu nie przeszkadzało to, że ona tam mieszka więc nic z tym nie robiliśmy. Pewnego dnia moja babcia zrobiła pieczone jabłka z dżemem. Moja mama przyjechała do niej i poprosiła żeby jej jedno podgrzała. Jak to mama z córką zaczęły rozmawiać. Odruchowo babcia przełożyła jedno jabłko na talerzyk, wsunęła do mikrofalówki i nastawiła timer... Już pewnie możecie sobie wyobrazić co wyjęła na talerzyku. Otworzyła mikrofalówkę i zamiast samego jabłka wyciągnęła jabłko i papużkę... Ale jakby ktoś się zastanawiał czy można je podgrzać w mikrofalówce, to odpowiedź brzmi: TAK. 

Składniki:
-jabłka 

-masło orzechowe z orzechów ziemnych prażonych Felix
-pistacje Felix

Orzeszki zmielić w młynku do kawy lub w mocnym blenderze do konsystencji masła.

Wydrążyć jabłka, wypełnić masłem orzechowym i na wierzch posypać posiekane pistacje, doda to takiego chrupkiego, delikatnego smaku. Piec w 180°C przez 20 minut.

Smacznego !!!







2 komentarze:

  1. Zakochałam się *.* Ten deser jest w 100% dla mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeny, to horror jakiś...
    Nie jestem pewna, czy będę mogła teraz jeść pieczone jabłka bez przykrych skojarzeń...

    OdpowiedzUsuń