środa, 10 lipca 2019

Najdelikatniejsze bułeczki śniadaniowe



Nigdy w życiu nie zrobiłam delikatniejszych, bardziej puszystych i pysznych bułeczek. Wydaję mi się, że tą delikatność dała margaryna, którą dodałam do ciasta.
Wypełnienie jest jak najbardziej dowolne, ja do moich dałam domowy dżem z czarnej porzeczki, prażone jabłka i nutellę.

Składniki na 24 bułeczki:
-szklanka letniego mleka
-110 g margaryny Śniadaniowej, roztopionej
-1/3 szklanki cukru
-2 duże jajka
-50 g drożdży świeżych
-1/4 łyżeczki soli
-3 i 1/2 szklanki mąki 


Do letniego mleka dodać masło, cukier, roztrzepane jajka, wymieszać.
Mąkę pszenną wymieszać z drożdżami (zrobić najpierw rozczyn) dodać sól, następnie mleko wymieszane z resztą składników. Wyrobić ciasto, odpowiednio długo, by było miękkie i elastyczne. W razie konieczności dosypać mąki. Uformować z niego kulę, włożyć do oprószonej mąką miski, odstawić w ciepłe miejsce, przykryte ściereczką, do podwojenia objętości (około 1,5 godziny).
Wyrośnięte ciasto krótko wyrobić.


Z ciasta zrobić 24 kulki które należy nadziewać wybranym nadzieniem i zlepiać tak aby podczas pieczenia się nie rozkleiły. Układać zlepieniem do dołu. Przed pieczeniem posmarować rozbitym jajkiem.

Piec w temperaturze 180ºC przez około 25 - 30 minut. Jeszcze ciepłe polukrować.










Wiele śniadań - jedna Śniadaniowa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz