poniedziałek, 28 maja 2018

Number cake - czyli ciasto w kształcie serca


Oglądałam te ciasta przez dłuższy czas w internecie, jednak nie miałam okazji aby je upiec. Dzień matki był idealną okazją na takie ciasto. Co mnie w nim zaskoczyło jest czas jego przygotowania. Całe ciasto zajęło mi 40 min!!! Uważam, że jest to ekspresowy czas który można znaleźć w ciągu dnia. Kruche blaty ciasta można nawet upiec kilka dni wcześniej i użyć dopiero po kilku dniach.
Dodatek migdałów w kruchym cieście daje niesamowity efekt i wspaniały smak.

Składniki na blat:
-400g mąki pszennej
-250g margaryny Palmy - zimnej
-100g zmielonych migdałów
-100g cukru pudru
-1 jajko
-szczypta soli

Mąkę, migdały i zimną margarynę pokrojoną w kosteczkę wymieszać ręką aż powstanie kruszonka. Dodać jajko, cukier i sól. Dokładnie ugnieść i zawinąć w folię spożywczą i umieścić albo na 10 minut w zamrażarce albo na 60 minut w lodówce.

Piekarnik nagrzać na 220*C na termoobieg.

Po tym czasie obficie obsypać blat mąką wyjąć ciasto i podzielić je na dwie części. Wcześniej najlepiej przygotować sobie formę od jakiej będziecie wycinać kształt. Ja moją wycięłam z kartonu.
Ciasto wałkować na grubość 5mm, nawinąć na wałek, przenieść na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i dopiero na blaszce wycinać kształt. To jest konieczne aby kształt wycinać na blaszce, ponieważ inaczej może być problem z przeniesieniem kształtów w całości. Dany kształt należy wyciąć dwa razy, na dwa piętra.

Ciasto ponakłuwać widelcem, aby podczas pieczenia nie powstały pęcherzyki powietrza.
Przed samym włożeniem ciasta zmiejszyć temperaturę do 180*C i piec 13-15min.

Wyjąć i studzić na kratce do pieczenia.

Krem:
-250g serka mascarpone
-180ml śmietanki kremówki 36%
-2 łyżki cukru pudru

Wszystko umieścić w misce i ubić aż masa będzie sztywna.

Składanie ciasta:

Na pierwsze kruche ciasto wyciskać rękawem cukierniczym zakończonym okrągłą końcówką krem, tak aby pokryć całe ciasto. Na krem delikatnie położyć położyć drugie piętro i również wycisnąć krem.
Ozdabiać owocami, cukierkami, czekoladkami, bezami.

Przechowywać w lodówce.

Smacznego !




2 komentarze:

  1. Cudne! też ciągle przymierzam się, żeby takie upiec:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Raz próbowałam takie robić i niestety rozwalił mi się kształt serca:( Z pomocą akurat wtedy przyszły torty online, ale w tym roku podejmuję próbę jeszcze raz i sprobuję ponownie. Dłużej potrzymam w lodówce w formie, którą niedawno kupiłam i zdejmę krótko przed prezentacją ciasta :)

    OdpowiedzUsuń