piątek, 10 lutego 2017

Żabie udka



Pierwszy raz w życiu jadłam żabie udka i to przygotowane przez mojego kolegę kucharza z moją pomocą, oczywiście nagraliśmy z tej okazji filmik :). Żabie udka przypominają mi w smaku torchę kurczaka, trochę coś rybnego w stylu przegrzebek. Bardzo mi posmakowały, idealna marynata i idealny sos. Surówka z ogórka i tylko ogórka o dziwo sprawdza się jako idealny kontrast przy intensywnym smaku mięsa. 



Składniki (my zrobiliśmy x3):
-4 żaby 
Marynata:
-1 łyżka ciemnego sosu sojowego
-1 łyżeczka oleju sezamowego 
-1 łyżka octu ryżowego najlepiej mizkan 
-1/4 łyżeczki pieprzu 
-½ łyżeczki sody oczyszczonej 
-1 łyżka skrobi kukurydzianej

Wszystkie składniki wymieszać i zamarynować w nich żabie udka co najmniej 30 minut.
 
Do smażenia:
-3 ząbki czosnku
-Pęczek szczypioru ( białe części do smażenia, zielone na koniec do dekoracji)
-40g imbiru

Sos: 
-1 łyżka jasnego sosu sojowego
-1 łyżka octu ryżowego
-1 łyżeczka ciemnego sosu sojowego
-1 łyżka sosu ostrygowego
-szczypta soli
-pieprz
-100ml wody

Na rozgrzanego woka wlewamy 2 łyżki oleju, wrzucamy imbir, czosnek i szczypior, dorzucamy zamarynowane żaby, krótko obsmażamy, dolewamy sos i gotujemy przez chwilę.

Do tego polecam dodać surówkę ze świeżego ogórka, dodaje świeżości i kontrastu.

Filmik kręciliśmy w restauracji "Pod jabłoniami" w Augustowie, więc jeśli będziecie mieli okazję tam zajechać i zjeść to polecam gorąco, jedzenie jest przepyszne i z najlepszej jakości składników. I nie jest to post sponsorowany, po prostu tak uważam i to wiem, dlatego tak piszę :)

Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz