niedziela, 6 stycznia 2013

Gwiazdeczki ptysiowe




Ostatnim razem jak je robiłam to mi nie wyszły i w sumie o nich zapomniałam. Przypomniałam sobie o nich przechodząc w sklepie przed ciasteczkami na wagę. Postanowiłam zrobić kolejne podejście, miały być zwykłe paluszki ptysiowe, ale wyciskając pierwszego paluszka przez przypadek zrobiła mi się taka ładna gwiazdeczka. To niech tak będzie, będą gwiazdeczki sklejone Nutellą.
Składniki na 2 blachy:
-40 gram masła
-80 gram mąki
-1/2 szklanki mleka
-1 łyżka cukru
-1/4 szklanki wody
-1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
-2 jajka
Mleko, masło, wodę, sól i cukier zagotować w rondelku. Dodać mąkę, wymieszać (powinna powstać zlepiona kula która odrywa się od ścianek podczas mieszania). Odstawić na trochę do ostygnięcia. Następnie dodać jajka i proszek do pieczenia. Zmiksować wszystko mikserem, powinna powstać lepka masa.
Ciasto przełożyć do rękawa cukierniczego i na blachę z papierem do pieczenia wyciskać paluszki, kuleczki, gwiazdeczki cokolwiek chcecie.
Włożyć do nagrzanego piekarnika do 180oC na 15 minut, po tym czasie zmniejszyć do 150oC i piec przez 10 minut.
Wystudzić. Można zrobić to tak jak ja, czyli przełożyć nutellą lub tylko posypać cukrem pudrem.
Smacznego !


8 komentarzy:

  1. wygladaj przeslicznie. mam pytanko, czy w srodku gwiazdeczek jest miejsce na ewentualne napelnienie bita? wtedy byly by ptysiowe gwiazdki, a wlasnie prawdziwe ptysie za mna chodza. Lui

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W środku są puste, więc można je spokojnie nadziewać bitą śmietaną lub konfiturą :)

      Usuń
  2. Ach, jakie urocze! Świetny pomysł :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przymierzam się do ptysi od jakiegoś czasu, Twoje wyglądają mega apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis jest bardzo dobry i szybki, jeśli się jeszcze nie zdecydowałaś na jakiś inny to polecam abyś zrobiła je z tego :)
      Pzdrawiam

      Usuń