piątek, 23 stycznia 2015

Chipsy z jarmużu




Jarmuż -  odmiana botaniczna kapusty warzywnej. Jest to roślina dwuletnia należąca do rodziny kapustowatych. Jest to jedna z najstarszych odmian użytkowych tego gatunku. W starożytności uprawiana była jako roślina ozdobna i jadalna. Znana jest wyłącznie z uprawy, nie występuje na stanowiskach naturalnych. ~ Wikipedia 
Często na instagramie spotykałam się ze zdjęciami chipsów z jarmużu, strasznie byłam tego ciekawa, ale jakoś nie szukałam go w sklepach. Wczoraj robiłam zakupy w biedronce i jakoś się na niego natknęłam, więc wrzuciłam do koszyka "na spróbowanie". Muszę przyznać, że jest to mój smak. Idealnie smakuje jako przekąska, ale także dobrze potrafi wpasować się do sałatki.
Składniki:
-jarmuż
-oliwa z oliwek
-sól
-pieprz

Umyć jarmuż, blachę delikatnie oblać oliwą z oliwek i rozsmarować ręką lub pędzelkiem po całości. Ułożyć warzywo na oliwie, posypać solą i pieprzem. 
Piec 4-5 minut w 170ºC.

Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz